piątek, 17 sierpnia 2012

Dokąd na wakacje: Anna Kłossowska "Europa za pół ceny"

To wciąż najlepszy moment, żeby zapakować plecak albo walizkę i wyruszyć na wakacje. Niekoniecznie z biurem podróży, bo te wakacje pokazały, że nie ma pewnych i sprawdzonych - ale samemu, na własną rękę. I, oczywiście, najlepiej jak najtaniej. Jeśli macie taki pomysł, zajrzyjcie do tej książki. Anna Kłossowska już po raz drugi mnie nie zawiodła i pokazała kawałek fajnego świata w jego najbardziej praktycznych aspektach. Jeden warunek - skorzystacie z tej książki, jeśli wybieracie się do Europy. 

Autorka jest konkretna, pragmatyczna i widać, że ma doświadczenie w podróżowaniu. Dlatego w tej książce dostajemy wszystko w najbardziej skondensowanej pigułce; ceny, miejsca, adresy. Zajrzycie z tą książką m.in. do Belgii, Chorwacji, Danii, Czech, Finalndii, Grecji, Estonii, Rumunii, Szwecji, Włoch... A także do Filnlandii i Szwajcarii. Do Austrii i na Węgry. Do Niemiec i Bułgarii.

Pewnie wiele z tych krajów znacie jak własną kieszeń; macie swoje ulubione knajpki, wiecie, gdzie zanocować, wypić dobre wino, spędzić wyjątkowy wieczór. Ja mam zawsze z tym problem, tym bardziej, jeśli jestem gdzieś tylko chwilę i mam apetyt na wszystko.

I dla takich jak ja jest ta książka; prosta, przyjazna, pomocna.

Dowiecie się z niej, gdzie najtaniej wynająć auto we wspomniach krajach i ile kosztuje komunikacja miejska. To są dane z tzw. pierwszej ręki i tym bardziej pomocne. Jeśli chodzi o noclegi, to znajdziecie tu zarówno schroniska młodzieżowe, kempingi, wiejskie zajazdy, jak i popularne hostele. Tanio i dobrze.

Ale na tym, oczywiście, nie koniec. Gdzie coś dobrego zjeść, co kupić, co zobaczyć... To wszystko także tu jest. I dużo, dużo więcej. Dla aktywnych, dla leniwych, dla wygodnych... Mnie zauroczyły lokalne smakołyki z poszczególnych krajów, o tym autorka także nie zapomniała.

Ale największą wartością są dla mnie adresy stron www, i to zarówno jeśli chodzi o transport, jedzenie, zakupy, noclegi, czy wiele innych. Pewne, dobre, wyszukane. Z przyjemnością sprawdzę i napiszę, czy faktycznie było tak, jak obiecywała autorka ;).

Anna Kłossowska "Europa za pół ceny", Wydawnictwo G+J Książki, 2012 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...