wtorek, 17 grudnia 2013

Najlepsze książki dla kobiet 2013

W tym roku przeczytałam kilka dobrych książek napisanych przez kobiety o kobietach, które z przekonaniem mogę Wam polecić. Wybrałam te, które pamiętam do dziś; poruszające, odważne, dowcipne, mądre i ważne. Ale też po prostu wciągające i ciekawe. Wybór dziesiątki najlepszych dla kobiet 2013 jak zwykle jest subiektywny, a kolejność przypadkowa.
 

Barbara Kosmowska
"Ukrainka"
W.A.B.

"Ukrainka" to książka tak dobra i  równocześnie tak mocno dotykająca dzisiejszego świata, że wróżę jej wielką karierę. Znakomita literatura.
TU RECENZJA



Alice Hoffmann
"Gołębiarki"
Wielka Litera

"Gołębiarki" to powieść o kobietach; silnych, odważnych, zdeterminowanych. O kobietach, które żyją mimo wszystko i wbrew wszystkiemu. I choć los tragicznie je doświadcza, usiłują żyć i przeżyć. Cokolwiek to oznacza.
TU RECENZJA


Grażyna Jeromin-Gałuszka
"Magnolia"
Prószyński i S-ka

W "Magnolii" zachwyciły mnie kobiece postacie, które tylko pozornie tworzą tło książki. Tak naprawdę to one - kobiety silne, odważne, ciepłe i nieco szalone - są samą esencją tej opowieści. Pięknej i mądrej opowieści.
TU RECENZJA


Lori Nelson Spielman
"Lista marzeń"
Rebis

To książka o odwadze, która pozwala zburzyć bezpieczne życie i zrobić w końcu coś naprawdę dla siebie. O iskierce, która tli się w każdym z nas. Ale rzadko u kogo ma szansę rozpalić się na dobre.
TU RECENZJA



Maria Sveland
"Zgorzkniała pizda"
Czarna Owca

Odnalazłam w tej książce klimat "Strachu przed lataniem", choć to zupełnie inna historia. Ale podobieństwo tkwi w szczerości i bezlitosnym rozprawieniu się bohaterek ze sobą. A równocześnie w sile, którą te książki ze sobą niosą. I przekazują ją kobietom.
TU RECENZJA


Krystyna Kofta
"Autobiografia. Kobieta zbuntowana"
W.A.B.

Świetnie napisana, z dużym dystansem i autoironią, ale bez kompleksów. To autobiografia pisarki, artystki, ale przede wszystkim opowieść o kobiecie, która zna swoją wartość.
TU RECENZJA



Katarzyna Pisarzewska
"Zbieg okoliczności"
Prószyński i S-ka

"Każde małe miasteczko skrywa mroczne tajemnice... W niewielkim Gosztowie życie toczy się niespiesznie i przewidywalnie... Do czasu." Znakomita współczesna powieść z kryminalnym tłem. Jedna z moich największych tegorocznych fascynacji książkowych.


Agnieszka Osiecka
Dzienniki 1945-1950
Prószyński i S-ka

To jedna z tych książek, na które czekaliśmy długo i o których pewnie długo nie zapomnimy. Jesienią 2013 roku trafił do księgarń I tom „Dzienników” Agnieszki Osieckiej. Obejmuje on lata 1945-1950 i otwiera wielotomową edycję. Zapowiada się znakomicie.
TU WIĘCEJ


Carla Montero
"Szmaragdowa tablica"
Rebis

Tajemnica, sekretny związek, namiętność. Wojna i miłość. To wszystko znajdziecie w tej książce; barwnej, zaskakującej, nieprzewidywalnej. Łączącej w sobie cechy dobrego kryminału, sensacji, romansu i powieści historycznej.
TU WIĘCEJ


Nancy Milford
"Zelda. Wielka miłość F. Scotta Fitzgeralda"
Marginesy

Miała fantazję, temperament, talent. Była piękna i inteligentna. Wiedziała, czego chce w życiu. Stać ją było na każde szaleństwo. Zelda - wielka miłość, żona i muza słynnego Scotta Fitzgeralda. I w jakimś sensie jego ofiara.
TU RECENZJA


CZYTAJ TAKŻE NAJLEPSZE KRYMINAŁY 2013

19 komentarzy:

  1. ,,Szmaragdowa tablica, ,,Gołębiarki", ,,Zelda..." i ,,Dzienniki" to książki, które bardzo (bardzo!) chciałabym przeczytać. Zobaczymy, co tego wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jej! Ile książek, które chciałabym przeczytać :D Z wyżej wymienionych czytałam tylko dzienniki Osieckiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W moim rankingu są książki brokerskie i kilka sci-fi.post apo jak metro 2033. polecam bardzo

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że ta strona http://czytamyrazem.jimdo.com/ pokazuje jakie są dobre książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "TAJEMNICA BRANSOLETKI" Margo Seila - polska autorka, świetna książka dla kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
  6. moim zdaniem też bardzo ciekawa jest książka Intymnie. Spojrzenie na temat seksu, związków przez dwóch panów Z. Izdebskiego i J.L. Wiśniewskiego. Mnie się bardzo podobała.

    OdpowiedzUsuń
  7. a mnie się bardzo podobała książka Pierwszy telefon z nieba. Piękna, ale też niesamowita historia. Wzrusza, wciąga, daje do myślenia, o tym, co tak naprawdę jest w życiu ważne.

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja ostatnio dostałam od przyjaciółki książkę Mirandy Kerr "Doceń siebie. Jak odkryć prawdziwą siebie i rozwinąć skrzydła", jak miałam chwilkę wolnego to usiadłam wieczorem i przeczytałam od razu, bardzo przyjemnie się czyta, napisana w naprawdę fajny i lekki sposób, polecam dziewczyny! fajna babeczka w sumie z tej Mirandy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chyba wolę te "męskie" książki:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio czytałam książkę Miłość = szczęście, bardzo fajna.

    http://www.milosc.swiatmagii.waw.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio mój nr jeden to "Ścieżki życia" Edyty Kowalskiej. Świetna obyczajówka dla kobiet.

    OdpowiedzUsuń
  12. dorzucę jeszcze Aktorki Portrety, świetna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie Ścieżki Życia, wspaniały romans przy, którym można rzecz jasna wzruszyć się do łez, ale i pośmiać. Dobra pozycja na święta.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również poleciłabym Ścieżki życia... Autorka - Edyta Kowalska postarała się nieźle aby pokazać że jednak można na nowo sobie życie poukładać. Pełna humoru, jedna z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja z kolei ostatnio przerzuciłam się na poezję i w ręce wpadł mi świetny tomik Piotra Barańskiego pt. "Skrajności". Warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  16. JA aktualnie przechodzę dość trudny okres w moim życiu, dlatego skupiam się na życiu innych a więc czytam książki, poezję, co tylko wpadnie mi w ręce. Jeśli chodzi o Skrajności to nie miałam jeszcze przyjemności zapoznania się z tą lekturą, ale z pewnością spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze, no to ja ze swojej strony polecam Świetną książkę Edyty Kowalskiej - Ścieżki Życia.

    OdpowiedzUsuń
  18. A może "piękno bez konserwantów" świetnie napisana książka o tym jak kobiety w XX wieku dbały o swoją urodę. Powiem, że niektóre zdjęcia, czy 'patenty' mocno mnie zaskoczyły. Myślę, że warto sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dość interesująca lekturka, ja również polecę swoją :) Myślę, ze książki Marty w. Staniszewskiej będą doskonałym prezentem dla zaczytanych w romansach z dreszczykiem kobietach. Marta W. Staniszewska zadebiutowała w 2014 roku romansem erotycznym pod tytułem „Nigdy cię nie zapomniałam”. Powieść została gorąco przyjęta przez czytelniczki. Pracę nad drugą częścią udało się zakończyć w kilka kolejnych miesięcy i dziś możemy cieszyć czytelniczą pasję kontynuacją historii namiętnych kochanków. Jak informuje autorka, prace nad trzecią książką przedstawiającą pikantne losy całkiem nowych bohaterów, właśnie zmierzają ku szczęśliwemu finałowi. Niedawno ukazała się równie gorąca powieść "I obiecuję ci miłość"

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...