czwartek, 16 maja 2013

Warszawskie Targi Książki: Nominacje do Nike 2013

20 książek zostało nominowanych do Nagrody Literackiej Nike 2013. Nominacje ogłoszono podczas pierwszego dnia Warszawskich Targów Książki, które dziś się rozpoczęły. Finalistów nagrody poznamy na początku września.

Ja trzymam kciuki za rewelacyjne "Ciemno, prawie noc" Joanny Bator, ciekawe "Patrz na mnie, Klaro!" Kai Malanowskiej. Kibicuję też "Mokradełku" Surmiak-Domańskiej i "Dziennikom" Pilcha (czytałam, więc wiem, co piszę ;).

Ciekawa też jestem, czy "Noc żywych Żydów" Igora Ostachowicza ma szansę na nagrodę. Zrecenzowałam tę książkę entuzjastycznie sądząc, że talent pisarski autora nijak się ma do jego talentów politycznych... A tu proszę - pisarz górą! Tym bardziej czekam na werdykt jury.

Lista nominowanych:

"Ciemno, prawie noc" Joanna Bator (W.A.B.)
"Cwaniary" Sylwia Chutnik (Świat Książki)
"Pasja według Hanki" Anna Janko (Wydawnictwo Literackie)
"Patrz na mnie, Klaro!" Kaja Malanowska (Krytyka Polityczna)
"Noc żywych Żydów" Igor Ostachowicz (W.A.B.)
"Szopka" Zośka Papużanka (Świat Książki)
"Fuga" Wit Szostak (Lampa i Iskra Boża)
"Morfina" Szczepan Twardoch (Wydawnictwo Literackie)
"Trociny" Krzysztof Varga (Czarne)
"Przygody na bezludnej wyspie" Maciej Sieńczyk (Lampa i Iskra Boża)
"Bach for my baby" Justyna Bargielska (Biuro Literackie)
"Rdzenni mieszkańcy" Urszula Kulbacka (Stowarzyszenie Pisarzy Polskich Oddział w Łodzi)
"Rekordy" Tomasz Pietrzak (Mamiko)
"Ocalenie Atlantydy" Zyta Oryszyn (Świat Książki),
"Dziennik" Jerzy Pilch (Wielka Litera)
"Nowy wspaniały Irak" Mariusz Zawadzki (W.A.B.)
 "Mokradełko" Katarzyna Surmiak-Domańska (Czarne)
"Człowiek Miron" Tadeusz Sobolewski (Znak)
"Historia niebyła kina PRL" Tadeusz Lubelski (Znak)
"Wiadomości Literackie+ prawie dla wszystkich" Małgorzata Szpakowska (W.A.B.)

Na mojej liście Wielkich Pominiętych są: 
"Inne życie" Radosława Romaniuka",
 "Eugeniusz Bodo. Już taki jestem zimny drań" Ryszarda Wolańskiego
"Słonimski. Heretyk na ambonie" Joanny Kuciel-Frydryszak.

Finalistów nagrody poznamy na początku września. Zwycięzca otrzymuje 100 tys. zł oraz statuetkę Nike dłuta Gustawa Zemły. Fundatorami Nagrody Literackiej Nike są Gazeta Wyborcza i Fundacja Agory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...